Asun Roomassa, vaikka olen myös joutunut muuttamaan Sisiliaan ja Kreikkaan.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Olen syntynyt 30.1.58 eKr. Nimeni oli ennen Julia August, mutta nimeni vaihtui ja nyt olen Livia Drusilla. Isäni naitti minut 42eKr. Tiberius Claudius Nerolle. Menin uudestaan naimisiin Octavian (toiselta nimeltään Augustus). Minulla ja Octaviolla ei ole yhteisiä lapsia, mutta pidän huolen että hän adoptoi poikani Tiberiuksen seuravaksi hallitsijaksi. Minä hoidan taloutta ja pidän huolta miehestäni.(teen miehelleni usein vatteita) Octavian antaa minun hallita varojammeOlen myös Augustuksen luotettava neuvonantaja. Yleensä päivällä hoidan taloutta.

En pukeudu kovin hienosti (esim. en käytä jalokiviä tai mitään hienoja asuja).

 

 Image:Livia Drusilla Louvre Ma1233.jpg

Naisena Antiikin Roomassa

Naisella oli oikeus periä, äidillä ja isällä oli sama oikeus vaatia lapsilta tottelevaisuutta. Nainen sai laatia testamentin. Hän sai erota ja mennä taas naimisiin eikä häntä rankaistu.

Perheenpään valta kesti hänen kuolemaansa saakka. Oikeassa elämässä naiset ja aikuiset olivat huomattavan itsenäisiä. Lailliset lapset kuuluivat isän sukuun, koska näin perheen nimi jatkui seuraavalle sukupolvelle.

Vaikka roomalaisessa laissa oli hyvin pitkään muutamia rajoituksia naisen osalle, se myös tarjosi lukuisia mahdollisuuksia niiden kiertämiseksi. Naiset oikeastaan hallitsivat isojakin omaisuuksia jopa tasavallan lopulta lähtien. Naisten omaisuuden määrä oli huomattava, sillä sen kasvamisen estämiseksi tarvittiin lakeja.